tirsdag den 25. oktober 2011

Afslutning i VAS for 2011

Det var sidste agility-træning i 2011 i VAS i mandags, og det blev der hygget godt om med sjove baner og de to mandagshold var slået sammen. ALT agilityudstyret var taget frem, og ikke så meget som et spring stod ubrugt. Det resulterede i tre fede baner med mange udfordringer, men samtidig også en masse repetition af forhindringer, vendingerne og frem-kommando.
Jeg havde medbragt en højløbsk Alfa, og i lydighed plejer det at betyde; Grav dig dog ned, Nanna, hun gider dig ikke i denne uge! Men men... Man kan åbenbart ikke skue hunden på hårene mere...! Alfa snusede meget rundt mellem vores løb, MEN når jeg sagde GO og vi løb baner, så var der bare 100% fokus, fart og fantastiske Alfa, som jeg elsker hende allermest. Hold kæft, hvor var jeg stolt af hende.
Alfa løb flere baner fejlfrit, som det kaldes, når der ikke er svipsere eller decideret forkert forhindringsrækkerølge.
Jeg har rigtig rigtig meget at lære om sporten og om min egen motorik, men der er ingen tvivl om, at både jeg og Alfa har en kæmpe motivation. Det er sjovt, fartfyldt, nemt at træne med variation hjemme og ikke mindst nyt.
Jeg ved nu, at jeg godt kan følge med til det ambitionsniveau, der ligger i VAS. Jeg var inden jeg startede lidt bekymret for, at Alfa ville være den lille forvirrede og overstressede sheltie, sammen med alle de dygtige bordere med deres supererfarne førere, og at vi ikke rigtig "havde noget at gøre der med vores niveau", men det blev slet ikke tilfældet. Jo, det er os med den lille gøende sheltie, og jo de dygtige bordere med dygtige førere går der også, og vi høster bare så meget af at se dem løbe og handle. I VAS har jeg fornemmelsen af, at det handler mere om at VILLE og ikke så meget om, hvad man så faktisk KAN. VIL man det nok, så er ingen forhindring for høj på sigt. Derfor er jeg SÅ glad for min plads ude ved borderne, som Alfa nu en gang minder en del om mht. arbejdsiver, fart og førerfiksering.
Tak for en fantastisk oplevelse for en gammel lydighedshund og hendes fører til vores dygtige trænere, Tina og Marianne.
Banerne fra dagen:

Alfa løb fejlfrit på banen til venstre på banen: spring - fremad - spring - spring - slalom - fremad - spring.
Og på banen til højre, kom vi igennem uden fejl med undtagelse af, at hun havde for meget fart på op på bordet og røg ud over kanten og måtte op igen :o)

Denne bane løb Alfa fejlfrit to gange ;o) Smukt af Buddepigen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar